1400-06-14 18:09 نکته های کاربردی
رضا اکبری استرآبادی

 
سلام و عرض ادب
حقیقتش یه چند وقتیه تو کار به یکسری مشکلات ریزو درست برخورد کرده ام که با جستجو یا راهنمایی دوستان و استادم حل شدن . گفتم این اطلاعات را با شما هم به اشتراک بزارم .که اگر شما هم این مشکلات را داشتید راحت تر و سریع تر به جوابتون برسید . خوب بعضی از این مشکلات داخل پروژه هستن که گاها" سخته به صورت یه مسئله ای عنوانش کرد ولی بعضی دیگه ممکنه خیلی کوچولو باشه ولی واقعا یه جور فن کوزه گری بخواد . اول گفتم بابت هر کدام یک تاپیک ایجاد کنم ! ولی چندان جالب نبود لذا تصمیم گرفتم یک تاپیک کلی تر به نام نکته های کاربردی ایجاد کنم و داخل اون پست های متعدد در رابطه با موضوع گوناگون که پیش میاد بزارم . خوب این کارم یه مشکل داره و اونم اینه که شاید مطالبی باشند که به هم مرتبط باشن ولی پشت سر هم قرار نگیرن ! ! ! . خوب اینم بده ... به هر حال غیر از این دو کار فعلا راه دیگه ای بنظرم نمیرسه .
پس من راه دوم را انتخاب می کنم . یعنی یک تاپیک کلی با پست های کاربردی متعدد که البته سعی می کنم مطالب مرتبط را با لینک پست ها به هم وصل کنم ! ! !
امیدوارم این سلسه مطالب مفید واقع بشه و به کارتون بیاد .

1400-06-14 18:34 extract msi file command line - استخراج کردن فایل ها از MSI فایل
رضا اکبری استرآبادی

 
سلام .
Extract MSI File Command (Prompt) Line
[نمیدونم عنوان پست را درست گذاشتم یا نه ؟ ولی هر وقت چیز بهتری به ذهنم ر سید اصلاح می کنم .
خوب هدف استخراج فایلهای درون یک فایل نصبی در سیستم عامل ویندوز می باشد !!!!.... یکم نامفهوم هست میدونم .
نگاه کنید دوستان وقتی ما یک فایلی را نصب می کنیم تازه می تونیم به فایلهاها DLL ها و ... بقیه چیزهای اون برنامه درسترسی داشته باشیم درسته ... خوب حالا آمدیم نمی خواستیم هزینه نصب را متحمل بشیم یا نه اصلا شاید فایل نصبی مخرب باشد و سیستم عامل شما را دچار مشکل کند .و شما هم مثلا به یک dll خاص در اون احتیاج دارید یا دونبال یک dll خاصی میگردید و نمی دونید داخل این برنامه می تونید پیداش کنید یا نه . خوب حالا می خواهید چند تا برنامه نصب کنید تا اون فایل را پیدا کنید ؟ ...
خوب یک راه خوب اینه که با اون مثل یک فایل ZIP - RAR و .. برخورد کنیم . یعنی فقط اون برنامه را Extract کنیم یا به عبارتی فایلهای درون آن را واکشی کنیم .
خوب شما با دستور زیر در Command Prompt می تونید این کار را انجام بدهید .



msiexec /a "C:\file.msi" /qb TARGETDIR="c:\my folder"



C:\file.msi مسیر فایل msi
C:\my folder مسیر که قرار فایلهای استخراج شده در آن قرار بگیرد .

لینک اشتراک گذاری این پست : استخراج کردن فایل ها از MSI فایل
1400-06-14 18:56 Sandbox - ویندوز مجازی - Virtual Windows - قابلیت جدید در ویندوز 10 -Windows Sandbox - Windows security
رضا اکبری استرآبادی

 
Virtual Windows With Sandbox
Windows Sandbox - Windows security
قابلیت جدید در ویندوز 10 به نام Sandbox اضافه شده که شما می تونید یه چیزی شبیه vmware داشته باشید .
یک وقت احتیاج یک ایمیل مشکوک یا فایلی که نمی شناسیم را باز کنیم که بررسی شود . یا خوبی یک وقت می خواهید یک برنامه را سالی یک بار نصب کنید و یه کار کوچک انجام دهید و دیگه شاید حالا حالا ها ازش استفاده نکنید .

وحتی بعضی ها از Windows Sandbox به نام Windows security یاد کردن .

اول باید چک کنید ببینید که virtualzation در سیستم شما Enable هست یا نه . این کارو از Task Manageras قسمت performance سمت راست پایین صفحه انجام می دهیم . که احتمالا برای شما Disabled هست .



خوب اول باید این قسمت را virtualzation = Enable درست کنیم .
حال به قسمت Windows Settings\Update & Security\Recovery\Restart now میریم .




و بعد ...



اگر در در سیستم شما چنین چیزی نیست زیاد نگران نباشید . چون اول و آخر باید از BIOS این تغییرات را اعمال کنید . پس بعد restart کردن سیستم باکلید های (F1, F2, F3, F10, or F12) و یا ESC or Delete key ( که بنا به برند مادربورد متفاوت می باشد) وارد BIOS می شیم . اگر BIOS پسورد خواست و پسورد یادتان نیست یا ندارید با درآوردن باطری mainboard می تونید پسورد را بپرونید .
حال سعی کنید در تنظیمات Advanced یا Configuration را پیدا کنید . وقسمت Intel Virtualization Technology را به Enable تغییر بدهید و تغییرات ذخیره کرده و سیستم را restart کنید .





بعد از این قسمت وقتی سیستم بالا آمد دوباره virtualzation چک کنید باید Enable شده باشد .



حال turn windows features on or off را در control pane جستجو کنید . ...



[/img]


خوب حالا احتمالا دیگه می تونید تو لیست برنامه Windows Sandbox پیدا کنید و تیکش را بزنید ( می تونید تیکه این را بزنید Hyper-V Requirements )


اینم یه ویدیو آموزشی :


دانلود فیلم آموزشی


تا یادم نرفته بگم یادتون باشه بعد از بستن Windows Sandbox همه چی از بین میره و چیزی ذخیره نمی شه . و وقتی Windows Sandbox را دوباره اجرامی کنید انگار یه ویندوز جدید هست

خب مبارکه . موفق باشید .


لینک اشتراک گذاری این پست : Windows Sandbox - Windows security